Monday, September 28, 2009

tdo dalam lena

aku melihat kawan aku semua sedang tidur dengan lena.. semua enak diulik mimpi.. tapi aku tidak mampu untuk memejamkan mata.. hati tidak tenteram. memikir segala kenangan yang ada.. bukan aku tidak cuba. tetapi aku hanya dapat cuma hampa.

aku memikirkan masa depan aku. aku bukan meminati bidang yg aku ambil sekarang ni. tetapi keadaan telah memaksa.. kenapa aku tidak fikir sewaktu aku mula-mula masuk kat sini. aku hanya terpaksa mengikuti isi hati orang lain. tapi masa depan aku bukan kat tangan orang lain. nak buat cam mana. nasi dah jadi bubur. da jadi basi dah bubur tuh. bila la nak jadi sesuatu yang indah dalam hidup aku. aku melihat orang lain berjaya. tapi aku hanya mampu cemburu. kenapa aku tidak boleh paksa hidup aku cam dulu. , mungkin sebab aku ni degil. tapi memang la aku degil. kawan-kawan dah ramai nasihatkan aku. tapi macam aku kata. aku ni seorang yang degil. degil boleh ubah ke??

sekarang aku hanya tidur dalam kehidupan aku. melihat kawan aku celikkan mata. tapi aku masih menutup mata. tidak mampu membuka minda. kawan seronok membuka mata memulakan hari-hari yang bermakna. tapi aku hanya tidur bermimpi yang ngeri. ditinggalkan oleh kawan-kawan yang asyik melayan permulaan hari mereka. aku hanya takut melayan mimpi .



0 cerita:

Post a Comment